faizal : Ct, cuba dengar lgu nih....Miley Cyrus - The Climb
me : Aduiii...Ct x minat laa Miley...cm ngn pe ntah dia tu..
faizal : Eh..eloooo3...best gler ok lgu dia nih...faizal da lbh 10x dgr lgu ni semata2 mlm nih...
Gler best r...Lgu ni cm bg semangat...
me : ISkh...da mmg x minat...x minat jugak ler syg weiii....
faizal : Oit!....Accept file tu cpt!!
(Beberapa minit kemudian)
me :Hmmmmmm....x best pun...x phm pun....x lawak pun lgu nih...
faizal : Best gler la makcik.....
me : Hmmm...nt2 la ct tgk lirik nyer....
faizal :..........................................
Ah..sudah.... tetiba je budak ni senyap... xkn ler dia majuk? faizal majuk ngn ct? huh... x heran pun.. seriusly, 1st time dgr lgu miley cyrus ni mmg x phm 1 pe pun... agknyer time tu dgr pki mata kot (?). Lgpun mmg x minat lgsg pun si miley ni. Lakonan dia dlm Hannah Montana pun cm ngn pe ntah. Disebabkan x minat dia, so mati2 la kwn igtkan nm dia ni Miley cruz. Ntah biler la dia tuko nm jd miley cyrus. (tp faizal xtau psl ni..kl x msti dia hangat..sb dia minat miley since lgu 7 things r..p/s: lgu y ntah aper2 ntah). wei3...Faizal tu member plg kamcing, member laki t'rapat ngn kwn ok.Since study kt KL ni, kitorg ader 1 ritual - every sem akn kuar sm2 n tgk movies. Tp sejak ura2 dia ader awek ni, mls benor dah nk kaco.Sb awek dia pnh "jeles" (kot?) bl dia gtau kwn pnh bg lgu Katie Perry - Thinking of You pd dia.Uih, x sgka lak keadaan ni akn berlaku. Ktorg mmg sk tuko lagu la.Tp slalunyer asik kwn je kn bg lgu pd dia.dia tu tau dgr lgu jiwang je.Cm ngn aper ntah.Kl nk cter psl ktorg mmg byk la.Dari gdh, bek smula, gdh lg, rujuk lg...ngalahkan kapel je..kapel pun xdek la cmni sgt.
Tp skg ni kwn xmo cter pasal ktorg. kwn nk cter perihal si Miley dan lgu barunyer ni. At first dgr mmg x best lgsg. faizal kata ni lgu semgt, tp x rs smgt pun. Then, 2 hari lps, sedang kwn mencari idea utk fyp, kebetulan lgu tu main dlm aimp version 2 kwn.maka, kwn pun t'bc la lirik2nyer. GILER!!!! (Np br skg aku perasan betapa mendalamnye mksud lgu nih!) Lagu ni mmg btl2 memberi inspirasi pd pendengar nyer..(bg y reti menghayati la ok).Ni kalo gtau faizal, tobat kn hambur blk. senyap2 sudey.. mingu ni spi mingu dpn mmg hari stress utk kwn. kwn xdek keje len melainkan ngadap fyp kwn ni.Hari ni bley kt semgt kwn a bit down.Bkn bit..Tp amat down. Kj suma da siap, tp kwn asik ty diri kwn, "np mende ni jd kt kwn? np kwn rs masa y ader ni x ckp utk kwn? np kwn rs kwn amat bertungkus lumus utk wat fyp,fokus in every part, tp kwn tgk member2 len cam rilek je.." Pdk kata, kwn mcm hilang arah..Maybe akibat stress y mendalam kot. Plus, kwn terpikir lak, sempena nk abis blaja ni, jln mn ptt kwn pilih, further study or keje? Parent nk kwn further study, kl keje lak, seems like abg no1 dah set everything utk kwn..Mcm kwn ni da xley wat keputusan sdr.
Then, dgr lak lgu ni btl2 bagi mood kwn tenang sket. Lagu ni mmg pulihkan smgt y dah ilang tu..Kredit to the composer and the singer..peace~
I can almost see it
That dream I'm dreaming but
There's a voice inside my head sayin,
You'll never reach it,
Every step I'm taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high
There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb
The struggles I'm facing,
The chances I'm taking
Sometimes might knock me down but
No I'm not breaking
I may not know it
But these are the moments that
I'm going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on, cause
There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I'm gonna to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb (yeah)
There's always going to be another mountain
I'm always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain't about how fast I get there,
Ain't about what's waiting on the other side
It's the climb (yeah yeah ea ea)
Keep on moving Keep climbing Keep the faith baby
It's all about
It's all about
The climb
Keep the faith Keep your faith
P/S: Now I see the light...............Big Thanx to Faizal Murad....Love ya~
0 comments:
Post a Comment