Last week pagi2 team kitorang kena panggil dengan boss untuk meeting. Dari meeting bertukar jadi loooooooooonggg nagging yang buatkan semua orang tunduk. While she was there sitting sambil gigit kuku pandang kitorang macam dia hebat sangat.
Long nagging sebab tak puas hati kenapa kebanyakan kerja yg diberi kitorang tak siap. Well, bos... u told me to go to court represent the company. I end up wasting my whole day waiting outside the court, then at almost 5pm the judge decided to postpone. One more thing u don't know my car got saman u knowww. Luckily then plaintif's friend baik hati pay for me. Some more bos, very hard to find halal food over there, after this u ask other colleague to go la better maaaa...
Then lepas kena "peluru berpandu" dgn bos, kitorang pun masuk training UAT. Dengan bos jugaaak! 2jam pulak tuuuu... Profesionalisme still maintain.
Lepas break, bos panggil saya menghadap beliau sorang2..
"When I hire u, I can see the momentum, but now I cant see anymore.. Why siti?
Do you have any problem?
Do you have anything to say to me?
Because you see haaa.. If you dont tell me, I dont know.."
Di muka ni, tersenyum sambil pandang bos.. (boss hemsem tinggi tapi mata juling jadi tak kesah la pandang dia sebab xtau dia pandang mana punnnn.. kekeke)
Tapi dalam hati, menjerit tahap gaban nak bagitau, "because I'm shadowed by her! Whatever I did, must let her know, she even kalut to know what I'm doing, I am seriously not happy when she's around. She is a turtle if it is about work, but a cheetah if it is about picking up calls or sms from her boyfrienddssss!! Pantas betul answer and reply..
Bosan tak korang bila tengah busy and colleague korang pun busy jugak suruh korang tengok pic anak boyfriend dia? Wowww siap cakap mamat UK tu ajak kawen.. dah tu mana ko nak campak laki Kashmir ko tu? Stresss betul duduk sebelah orang mcm ni.
Tapi pemberontakan ni dalam hati je.. Penat boss korek cerita, alih jawapannya cuma "nothing happen, so far so good."
I dont have to give reason why I lost momentum.. U have the answer. U even gave her 2 warning letters previously. U should know very well on the current situation.
Lepas sejam, soalsiasat berakhir. Ingatkan giliran colleague lain, rupanya takde sape lagi yang dipanggil.. Why is it only me....
P/s: Setelkan semua kerja dan boleh pergi dengan tenang.. hehe
0 comments:
Post a Comment